Blog

آغاز فیلم‌برداری «اقیانوس پشت پنجره» در جنوب ایران

توسط اخباردر 28 اکتبر 2020

بابک نبی زاده کارگردان سینما: کانون، مهم‌ترین مرکز استعدادیابی کودکان است

کارگردان فیلم سینمایی «اقیانوس پشت پنجره» معتقد است: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از گذشته تاکنون نقش بسیار حساسی در رشد فرهنگی، توانمندی، استعدادیابی و تربیتی کودکان، در سراسر نقاط ایران داشته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بابک نبی‌زاده نویسنده و کارگردان که ساخت نخستین فیلم بلند سینمایی خود را به‌عنوان تازه‌ترین فیلم بلند سینمایی کانون با تهیه‌کنندگی سیدجلال چاوشیان آغاز کرده‌ است، بر این باور است که در شرایط جدید و وجود نیازها و تعلقات جسمی و روانی کودکان امروزی، مسئولیت نهادی مانند کانون که تنها محل امن و تنها بستر امید برای کودک ایرانی است، مسولیتی بسیار سخت‌تر و حساس‌تر از گذشته است.

او با بیان این‌که پرداختن به مسایل و نیازهای کودکان در تمامی زمینه‌های فکری، جسمانی و روانی یک امر حساس و حیاتی به‌نظر می‌رسد در عین‌ حال تصریح کرد: هیچ سازمان و نهاد دیگری، آن‌چنان که باید عهده‌دار این مسولیت سنگین نیست و در نقاط مختلف ایران، تقسیم و موازنه آموزشی و تربیتی در حوزه کودکان حتی از سوی آموزش و پرورش نیز به‌درستی اعمال نمی‌شود.

نبی‌زاده در همین حال یادآور شد: تفکر کانونی یا به تعبیری، فلسفه کانونی، حالا پس از سال‌ها تجربه، دیگر به یک نشان یا یک مسیر راهبردی تبدیل شده و ای کاش، سرمایه‌گذاری برای کودکان از جنبه‌ها و زوایای مختلف، هر روز بیشتر از پیش صورت پذیرد و حجم گسترده این مسئولیت بزرگ تنها بر دوش کانون پرورش فکری که اکنون، تنها متولی حمایت از کودک ایرانی است، قرار داده نشود.

این کارگردان سینما با بیان این که امروزه جنبه‌های گوناگون و گسترده‌ای از پدیده‌های تاثیرگذار، محیط پیرامون زندگی اجتماعی، آدمی را از رویکردهای استاندارد روان‌شناختی و گاه اخلاقگرایانه دور می‌کند، افزود: پیشرفت فن‌آوری، ازدیاد جمعیت و پیشتازی صور مجازی ارتباطات، موجب شده شخصیت انسان امروز، بسیار پیچیده، غیرقابل پیش‌بینی و متفاوت از انسان دیروز باشد.

نبی‌زاده ادامه داد: امروزه جهان دچار تغییرات وسیع در حوزه‌های روانی و انسان امروزی نیز در وجود خود دچار یک درماندگی عمیق شده است که در چنین شرایطی پرداختن به دنیای پاک و رویاپردازانه کودکی، امری بسیار حساس، دارای اهمیت و البته لازم به‌نظر می‌رسد.

او تاکید کرد: خلاء کودکی، در مناسبات روانی و رفتاری، و در شخصیت بسیاری از بزرگ‌سالان به‌مثابه یک چاله تاریک و یک بیماری جدی، روح و جان آدم‌های این روزگار را تهدید می‌کند.

بر اساس این گزارش فیلم‌برداری فیلم سینمایی «اقیانوس پشت پنجره» به عنوان جدیدترین تولید سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از روز پنج‌شنبه ۲۳ خرداد آغاز شده است و طی ۲ ماه در جنوب ایران و در شهرهای بندرعباس و میناب و جزیره قشم در روستاهای گامبرون، سهیلی، سلخ و طبل ادامه پیدا می‌کند.

مخاطب این اثر گروه سنی ۷ تا ۱۴ سال است و پس از تولید آن هم ۴۵ روز طول خواهد کشید.

«اقیانوس پشت پنجره» داستان برهان نوجوان باهوش روستایی در جزیره‌ای دورافتاده و بسیار زیبا است که مردم در آن به سختی زندگی می‌کنند.

او گروهی را جمع می‌کند، به نقاط دیدنی جزیره می‌رود و برای توریست‌های خارجی موسیقی و نمایش اجرا می‌کند. دراین فیلم ۵۷ بازیگر اصلی و فرعی نقش آفرینی می‌کنند که به‌جز سه نفر از بازیگران تئاتر تهران بقیه از شهرهای میناب و جزیره‌ی قشم انتخاب شده‌اند.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *