Blog

فیلم «اقیانوس پشت پنجره» در جشنواره فیلم‌های ایرانی سان‌فرانسیسکو

توسط اخباردر 26 اکتبر 2020

فیلم سینمایی «اقیانوس پشت پنجره» به کارگردانی بابک نبی‌زاده در سیزدهمین جشنواره فیلم‌های ایرانی سان‌فرانسیسکو (IFF) به نمایش در می‌آید.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این فیلم که دومین حضور بین‌المللی خود را تجربه می‌کند، قرار است در بخشِ رقابتی فیلم‌های کودکان این جشنواره در روز ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ (۱۹ سپتامبر ۲۰۲۰) به نمایش گذاشته شود.

«اقیانوس پشت پنجره» روایت بچه‌های خلاق جزایر جنوبی ایران است که با وجود رونق بالای چرخه‌ی اقتصاد، تجارت کالا و به‌خاطر موقعیت استراتژیک منطقه، در شرایطی سخت و با کمترین امکانات معیشتی زندگی می‌کنند.

این کودکان همواره در تلاش هستند که با استفاده از موسیقی سنتی، آیین‌های کهن و رقص‌های محلی، در نقاط جذاب جزیره از طریق توریست‌های خارجی کسب درآمد کنند.

فیلم بلند سینمایی «اقیانوس پشت پنجره» به تهیه‌کنندگی سیدجلال چاوشیان از تولیدات امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۹۷ است.

این فیلم از دو بخش سی‌ودومین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان موفق به دریافت شش جایزه شده است.

بر اساس این خبر، فیلم‌های ارسالی به سیزدهمین دوره این جشنواره‌ی فیلم ایرانی، در بخش‌های مختلفی همچون بلند سینمایی، مستند، کوتاه، انیمیشن، موزیک ویدئو و کودکان انتخاب شده‌اند.

این رویداد سینمایی اولین جشنواره مستقل فیلم‌های ایرانی خارج از ایران است که در سال ۲۰۰۸ تاسیس و فیلم‌هایی که از سوی فیلم‌سازان ایرانی و یا در باره ایران ساخته شده‌اند، در آن به نمایش درمی‌آید.

یادآوری می‌شود در سال ۲۰۱۳ جایزه «سپنتا» با عنوان بهترین فیلم انیمیشن جشنواره «فیلم‌های ایرانی در سان‌فرانسیسکو» به پویانمایی «چرا این تلفن زنگ نمی‌زند؟» به کارگردانی هادی یقین‌لو از تولیدات کانون پرورش فکری تعلق گرفت.

سیزدهمین جشنواره فیلم‌های ایرانی سان‌فرانسیسکو از ۲۹ تا ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ در شهر سان‌فرانسیسکو کشور ایالات متحده آمریکا برگزار می‌شود

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *